1. Wszelkie sprawy związane z działalnością Muzeum można zgłaszać w następujący sposób:
- osobiście w sekretariacie Muzeum (skansen) ul. Narutowicza 64 od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-15:30,
- pisemnie (korespondencyjnie) na adres: Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu, 09-200 Sierpc, ul. Narutowicza 64,
- telefonicznie/faksem : 24/275 28 83, 24/275 58 20,
- drogą elektroniczną – e-mail: skansen@mwmskansen.pl
2. Wszystkie pisma wpływające do Muzeum Wsi Mazowieckiej są rejestrowane w Dzienniku korespondencji i po dekretacji Dyrektora lub osoby upoważnionej załatwiane są przez poszczególne komórki organizacyjne.
3. Osoby zainteresowane wniesieniem skarg i wniosków dotyczących działalności Muzeum przyjmowane są przez dyrektora i zastępcę dyrektora w poniedziałki w godz. 8.00-15.00. Pozostali pracownicy przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków w godzinach pracy Muzeum.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telefonicznie a także ustnie do protokołu .
Wszystkie skargi i wnioski wpływające do Muzeum oraz przyjmowane ustnie do protokołu przez poszczególne stanowiska pracy przekazywane są do Działu Administracji i Inwestycji (Sekretariat) celem ich rejestracji i przekazania do rozpatrzenia według właściwości.
Regulamin przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków
w Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu
Podstawa prawna
- Dział VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: (Dz.U. z 2022r. poz. 2000 ze zm.).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dn. 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002r., nr 5, poz.46),
- Regulamin organizacyjny Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu
§1
- Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
- Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
- Osoby zainteresowane wniesieniem skarg i wniosków dotyczących działalności Muzeum przyjmowani są przez:
- dyrektora,
- zastępcę dyrektora
w poniedziałki w godz. 8.00-15.00 .
- Pozostali pracownicy przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków w godzinach pracy muzeum.
- Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telefonicznie a także ustnie do protokołu, którego wzór stanowi załącznik 1 do zarządzenia.
- Wszystkie skargi i wnioski wpływające do Muzeum oraz przyjmowane ustnie do protokołu przez poszczególne stanowiska pracy przekazywane są do Działu Administracji i Inwestycji (Sekretariat) celem ich rejestracji i przekazania do rozpatrzenia według właściwości.
- Rejestr skarg i wniosków prowadzi Dział Administracji i Inwestycji w sposób określony w załączniku nr 2 do zarządzenia.
- Rejestr skarg i wniosków uwzględnia następujące rubryki:
- liczba porządkowa,
- data wpływu skargi/wniosku,
- adres osoby lub instytucji wnoszącej skargę/wniosek,
- informacja na temat, czego dotyczy skarga/wniosek,
- imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za załatwienie skargi/wniosku,
- termin załatwienia skargi/wniosku,
- krotka informacja o sposobie załatwiania sprawy
- Do rejestru nie wpisuje się pism skierowanych do wiadomości Muzeum.
§2
- Kwalifikowania spraw jako skargi lub wnioski dokonuje dyrektor.
- Każda sprawa zakwalifikowana przez dyrektora jako skarga lub wniosek wpisywana jest do rejestru skarg i wniosków.
- Jeśli z treści skargi lub wniosku nie można ustalić ich przedmiotu, dyrektor wzywa wnoszącego o wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.
- Skargi/wnioski, które nie należą do kompetencji Muzeum, Muzeum rejestruje, a następnie zawiadamia wnoszącego aby zwrócić mu sprawę wskazując właściwy organ (kopię pisma zostawia w dokumentacji Muzeum.
§3
- Skargi/wnioski, które nie należą do kompetencji muzeum, należy zarejestrować, a następnie pismem przewodnim przesłać zgodnie z właściwością nie później niż w terminie 7 dni, zawiadamiając o tym równocześnie wnoszącego albo zwrócić mu sprawę, wskazując właściwy organ. Kopię pisma pozostawia się w dokumentacji.
- Pismo w sprawie przekazania skargi/wniosku wydaje się zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 3 do Regulaminu.
§4
Skargi/wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpatrzenia.
§5
- Odpowiedź na skargi/wnioski podpisuje dyrektor, a w czasie jego nieobecności zastępca dyrektora.
- Rozpatrywanie skarg/wniosków należy do pracowników Muzeum, zgodnie z zakresem obowiązków oraz prowadzonych spraw
- Dyrektor / zastępca dyrektora wskazuje pracownika odpowiedzialnego za merytoryczne załatwienie skargi/wniosku.
- Pracownik zobowiązany jest do sporządzenia następującej dokumentacji:
- oryginał skargi/wniosku,
- zawiadomienie informujące o sposobie załatwienia skargi/wniosku i wynikach postępowania wyjaśniającego załącznik nr 4 do zarządzenia,
- materiały pomocnicze zebrane w trakcie wyjaśniania skargi/wniosku,
- odpowiedź do wnoszącego, w której został powiadomiony o sposobie rozstrzygnięcia sprawy wraz z urzędowo potwierdzonym jej wysłaniem,
- inne pisma, jeśli sprawa tego wymaga.
- Odpowiedź do wnoszącego winna zawierać:
- oznaczenie działu/oddziału, od którego pochodzi,
- wyczerpującą informację o sposobie załatwienia sprawy z odniesieniem się do wszystkich zarzutów/wniosków zawartych w skardze/wniosku,
- imię i nazwisko osoby rozpatrującej skargę.
- Pełna dokumentacja po zakończeniu sprawy przekazywana jest do Działu Administracji i Inwestycji..
§6
- Skargę/wniosek rozpatruje się bez zbędnej zwłoki.
- W ciągu miesiąca załatwiane są sprawy wymagające postępowania.
- Skargę/wniosek rozpatruje się zgodnie z przepisami Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
§7
- O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie zawiadamia się stronę podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.
- Zawiadomienie, o którym mowa w ust. 1, wydaje się odpowiednio w przypadku skargi lub wniosku – zgodnie ze wzorami określonymi w załączniku nr 5 i 6 do Regulaminu.